torsdag 8 juli 2010

Sommar sommar sommar

Här är några blandade bilder från de senaste dagarna.

Inte helt fel att vara mammaledig just nu och det är bara att njuta :) I lördags var vi många som satt här uppe på terrassen och solade och kvällen avslutades med grillning i kvällssolen.
De senaste två dagarna har jag och Alicia lekt reseledare och guidat mormor och hennes väninna Britta i Stockholm. Det blev bland annat Rosendal på Djurgården, city, Skeppsholmen, Moderna museet, Nybroviken och en härlig båttur. Alicia passade på att premiärsitta i en barnstol när vi lunchade på Moderna museet och det gick bra så en stol måste shoppas i helgen.
Väldigt gott med frappé (iskaffe) när det är varmt. Min grekiske älskade make är mästare på att göra dessa. Man kan även ha en klick vaniljglass i och då blir det verkligen mumsmums ;)

Fina Dahlian blommar på terrassen i en av mina älsklingsfärger...rosa...men det har ni väl redan listat ut ;)

2 kommentarer:

Therese sa...

Vilken härlig dag! sv ja gör det finns olika färger i bokstäverna men jag gillar denna för den går att kombinera med andra hängen och ha de samtidigt. kram

Diana sa...

Hej snubblade in här när jag googlade på sjöstaden och kommer definitivt titta in i framtiden. Söt liten tjej och vad duktig hon är som vill sitta i barnstolen. Min lillkille blir bara upprörd och tycker inte alls att det är en bra ide...