onsdag 9 november 2011

Snögubbe och trotsåldern






I huset mitt emot vårat har några grannar satt upp en snögubbe på fönstret som lyser. Alicia pekar ofta på den och tycker den är så rolig. Idag såg jag på nätet att Rusta har en liknande och några andra fina figurer som man fäster med sugproppar på fönstret och som lyser med LED-belysning. Det måste jag shoppa till henne.
Hmmm.... vår lilla gumma har nog kommit in i trotsåldern. Ja det hör nog till och man får väl försöka att vara konsekvent och ha tålamod och säga ifrån så gott det går. I morse ville hon inte ta på sig kläderna och när vi väl fått på dem så ville hon gå upp på stolen i köket och diska istället för att gå till dagis ;) Har ni några bra tips?? Envis men samtidigt så gullig. Igår kväll fick jag puss på munnen och så sa hon: jag älskar dig för första gången i en mening. Då smälte man ju ;)

Inga kommentarer: