tisdag 17 maj 2011

Hello






Hejsan på er.... om någon nu är kvar och kollar på den här just nu ganska ouppdaterade bloggen. Fullt upp här med en 16 månaders tjej som mest är glad men ibland så bestämd och lite trotsig men det hör väl till den här åldern gissar jag. Tålamod.... massor med tålamod får man ha men oftast är det skoj och härligt och spännande att se hur hon växer och hittar på nya roliga saker.

Fredag till lördag var jag på konferens med jobbet. Jag börjar jobba i augusti så det kändes skoj att träffa alla igen och ha trevligt. Vi var på Kolmården av alla ställen ;)

Jag och Lambros har även hunnit med lite egentid tillsammans ;) Det blev middag och partaj med ett gäng vänner och det var superskoj att få vara iväg en stund och bara ha skoj. Det var en grekisk artist som heter Korkoulis som var här i Stockholm och tillsammans med 1000 andra partyglada så dansade vi och hade skojsigt.

Jag skulle gått på Sade-konserten i Globen förra veckan men Alicia fick så kallad 3-dagars feber med prickar så jag valde att stanna hemma. Jag skulle ju iväg på konferensen så det kändes bättre att pyssla om min lilla tjej ;) Nu är hon pigg igen!! 4-årig bröllopsdag hade vi 12 maj. Tänk va tiden går snabbt!!!

Blommor har jag hunnit plantera så nu börjar terrassen vara redo för en massa myyys och grillning. Har ju en liten assistent här hemma som vill hjälpa till. Det blev gräddvita mårbackapelargoner och ljusrosa pelargoner. Stäppalvian har lyckats övervintra även denna kalla vinter och snart börjar den blomma. Behöver sätta något som klättrar i två stora krukor bakom våra däckstolar. Murgrönan verkar inte klarat vintern. Lika bra det eftersom den tydligen är giftig. Just nu sover A men när hon vaknar blir det lunch och sedan åker vi till mormor och Pelle och busar. De har lekplats precis utanför sin villa så det är perfekt ;)

Snart är det bara en månad kvar tills vi åker till Grekland. Åhhhh det ska bli så skönt!!!
Ha en bra dag!!

Inga kommentarer: