söndag 27 februari 2011

Göteborg en fredag


Smarriga drinkar i rejäla glas ;)

Lilla moi in black

I fredags gick jag och en kompis Elin ut och käkade på restaurang Göteborg här hemma i Sjöstaden. Så himla trevligt, gott och sköööönt med lite så kallad egen tid. Elins man Anders och deras två döttrar var hemma och åt tacos med Lambros och Alicia ;) Vi pratade om allt mellan himmel och jord och åt en väldigt god kräftskagen till förrätt och hamburgertallrik med klyftpotatis och mozarella till varmrätt. Behöver jag säga att vi faktiskt inte orkade efterrätt... Olikt mig att inte beställa efterrätt men det gick inte att få ner mer. Vi fortsatte vidare till en nyöppnad bar och tog en jättegod och fräsch drink med smak av fläder och sedan var det så himla skönt att kunna promenera hem och få lite sovmorgon dagen efter ;)

Idag har vi en lugn och skön söndag och i eftermiddag ska vi hälsa på Alicias lille syssling Theodor för första gången och det ska bli superskoj.

Ha en fin söndag!!! Kram

4 kommentarer:

Carolines hemligheter sa...

Göteborg är ju supermysigt och god mat också (till skillnad från Jimmys Stakhouse som jag tycker har ganska trist personal och är rätt dyrt med tanke på att maten inte är något extra...)!

Vilken bar gick ni till, jag är sugen på att testa hemma hos Kaj (ser himla mysigt ut från utsidan) och även nyöppnade Zee (heter det så?) i Henriksdal :-)

Skönt att vara kvar i sina egna kvarter, man blir ju allt lite bekväm när man fått barn ;-)

Ha en riktigt skön söndag, hos oss blir det hemmamys idag då Irma var dålig igår. KRAM

PS. Visst var det mig och mamma du såg härom veckan inne på NK, jag letar febrilt efter Bruka Designs fyrkantiga théburkar men de är slut överallt... Suck ;-) DS.

Anonym sa...

Jag är så glad att jag hittade hit till din urmysiga blogg! Din stil är helt i min smak, den första jag hittat där typ "allt" skulle kunnna vara hemma hos mig ;)

Du har nu en ny följeslagare!

Kram Karolina i Gävle

MISS PIFFY sa...

Hej o välkommen hit Karolina!! Tack snälla för fina ord ;)
Har du någon blogg?
Kram Erica

MISS PIFFY sa...

Hej Caroline
Grattis igen till huset!!!

Vi var på picts bar bredvid dipiu men den är ju inte så speciellt mysig men bartendern gjorde jättegoda fläderdrinkar o det var ju nära hem ;) Skulle vara jätteskoj att testa hemma hos Kaj och zee!!

Va roligt att det var dig som jag såg!! Hör av mig om jag ser burkarna som du letar efter ;)

Kram