lördag 8 januari 2011

Goda semlor, shopping och tjejmys

Jaha då har man klämt i sig årets första semla och det var väldigt mumsigt kan jag lova. Jag o Alicia var o fikade hos våra kompisar Malin o Amanda o dessa raringar bjöd på semlor. Imorgon fyller söta Amanda 1 år så Alicia hade köpt presenter till sin kompis och gissa vem som blev glad. Tack för en mysig eftermiddag tjejer ;)

På förmiddagen var vi en sväng på "byn" som min fina farmor Gull brukar säga och gjorde några ärenden och shoppade presenterna till Amanda och även till Alicias nya syssling Theodor. På hemvägen stannade vi till på Ljuvliga Hem och pratade lite med den pratglade och trevlige ägaren och shoppade en fin ljusstake på rean. Ikväll blir det hemmamys med Let´s Dance, revbensspjäll, pommes och en god Rioja som Lambros precis kom hem med ;)

Trevlig fredag på er sötnosar!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Hittade din blogg via en annan och såg att du är gift med en grek. Är du också grekiska? Vad jobbar du med?
Fin blogg!

MISS PIFFY sa...

Hejsan

Sorry om jag inte svarat men det har varit fullt upp här med en liten tjej som har fler tänder på g o varit vaken på nätterna så jag har varit liiite trött de senaste dagarna ;)

Skoj att du hittat min lilla blogg. Jag är inte grekiska men som du sett så är jag gift med en kille vars föräldrar kommer från nordvästra Grekland (Ioannina) men de har bott här länge och min man är född här i Stockholm. Vi brukar åka dit på somrarna och jag trivs verkligen bra i Grekland. Härliga människor, fina stränder och god mat...

Jag är mammaledig sedan ett år tillbaka men jobbar annars med marknadsföring på en av Sveriges största banker.

Har du någon blogg??

Kram